.

FONTOS A JÁRMŰVEK KÖRBEJÁRÁSOS ELLENŐRZÉSE!

23-03-2022

Ha egy teherautó - bármilyen okból kifolyólag - nem üzemel, az az üzemeltetőnek pénzébe kerül. Ezért érdemes gondoskodni a járművek megfelelő karbantartásáról, hogy egy fontos szállítás vagy út közepén ne érjen minket nem kívánt meglepetés.

A jármű  megfelelő karbantartása a járművezető által a munkába indulás előtt elvégzett ellenőrzéssel kezdődik. A teherautó külső részén különös figyelmet kell fordítani a fékek, a gumiabroncsok, a lámpák és a tükrök állapotára. A folyadékok, az olajok és a nyomás szintén kulcsfontosságú elemek, amelyeket szintén ellenőrizni kell. Bármi szokatlan jelenséget, például a gumiabroncsok kopását vagy a fényszórók sérülését fel kell jegyezni, és az információt továbbítani kell.

Ami elsőre jelentéktelennek tűnhet, sokkal nagyobb problémához vezethet a későbbiekben. Például, ha a gumiabroncsokon nincs megfelelő futófelület, az hosszabb féktávolságot, rosszabb teljesítményt jelent nedves úton, és hátrányosan befolyásolja a teherautó kezelhetőségét. Végső soron ez balesethez vezethet, amelyben a jármű letér az útról, vagy - szélsőségesebb esetben – sérüléses vagy akár halálos balesetet is okozhat.

Tehát a körbejárásos ellenőrzés létfontosságú, de gyakran megtörténik, hogy nem fordítunk rá kellő figyelmet. Még inkább így van ez napjainkban, amikor a nehéz tehergépjárművek már rengeteg féle technológiával vannak felszerelve. A számítógépek, érzékelők és kamerák számos helyzetben segíthetnek, például a kormányzás, a vészfékezés és a parkolás terén. De nem fogják tudatni a járművezetővel, hogy elromlott a fényszóró, vagy hogy a rendszámtábla nincs megfelelően rögzítve.

Ha pótkocsis a jármű, a körbejárás még fontosabbá válik. A jármű túlterhelését és a tehereloszlást is ellenőrizni kell, hogy ne jelentsen veszélyt a többi közlekedőre, illetve ne befolyásolja a teherautó teljesítményét.

A jármű és állapotának az utazás megkezdése előtti gyors ellenőrzése segíthet megelőzni a jövőbeni komoly és potenciálisan hosszadalmas problémákat. És amikor az idő pénz, az utolsó dolog, amire az üzemeltetőnek szüksége van, az egy egyébként megelőzhető probléma, amely miatt a jármű nem közlekedik, és így hatással van a bevételekre. A javítási és karbantartási szerződések ugyan fedezhetik a javítási költségeket, de valószínűleg a legjobb, ha nem hagyatkozunk ezekre, hacsak a helyzet nem teszi ezt szükségessé!

A haszongépjárművekhez készült Texaco Delo kenőanyagokról itt talál bővebb információt.

Forrás: texacolubricants.com

Vissza